fredag 20 mars 2009

Underbara fredag

Det är ALLTID lättare att kliva upp på fredagar, vare sig man jobbar eller går hemma med världens sötaste lilla tjej.
Vår solstråle sover nu hela nätterna och vaknar vid 06:30-07:00 någongång, för att sedan somna om och i dag vakna 09:10(!). Då var jag inte hemma utan var och körde ett BP-pass nere på Sportlife Kungälv Rollsbo, alltid roligt att komma dit och gästspela.
Solen skiner, men Iris hosta håller i sig. Har även i dag pratat med Pia och BVC och det är inget de gör något åt. Hon har ingen feber och hon är strålande glad så det är bara att vänta ut hostan. Höjde änden på hennes säng så att hon skulle få lättare att andas på nätterna och döm till min förvåning när jag inte hittade henne där hon somnade. Hon låg ca 50cm längre ner och hjärtat hann hoppa till när hennes kalufs inte stack upp under täcket...
I dag åker vi ner till IKEA då de äntligen har öppnat hela varuhuset sedan en lång ombyggnation och det mest har varit rörigt och bökigt där under flera månader.
Barnstol skall inhandlas som skall med upp till Sveg när Christian åker upp på torsdag med grabbarna. Sedan skall det kikas på nytt vardagsrumsbord och något tv-bänkaktigt!
Sedan, det bästa av allt: RELEASEN ikväll på nya Body Pump-passet nere på min anläggning ikväll. Det ska bli såå roligt, bilder kommer!

Solig härlig fredag - i morgon väntar middag hos Rasmussens och ikväll blir det säkert räkor, det är ju faktiskt min favvo...

1 kommentar:

Mathilda Blomdahl sa...

Ska du äta färska räkor din gottegris?? Fy vad jag kan sakna det.....och Åkes hönökaka....
Ha det bäst
Kram