måndag 9 mars 2009

Simis

I dag har vi varit på första simlektionen jag och Iris! Vattnet var varmt och skönt och vi fick flyta både på mage och på rygg - riktigt häftigt att se alla bebbarna flyta runt med bara lite hjälp under huvudet... Jag tror att Iris tycker att det är jättemysigt att bada, men sedan får man skynda sig för då är det bråttomt att få ner henne i vagnen för då skall det sovas!
Kom i väg lite sent hemifrån vilket betydde att vi mer eller mindre fick springa ner till simhallen (det är ju dumt att ta bilen liksom) och 35 minuter senare stormade vi in, svettiga men i tid!
Efteråt då Iris som som bäst passade vi på att veckohandla och därefter knallade vi hemåt uppför backarna. Skönt väder ute, skulle kunna vara ute hur mycket som helst!

I morgon ska vi till Mölndal och träffa Tessan och Helena och Julia och det skall bli såå mysigt! Därefter blir det mindre roligt då det är dags för 3-månadersspruta, då jag är stor motståndare mot sprutor så ser jag inte fram emot detta, men det skall ju göras och det är likabra att få det gjort...
På onsdag blir det förhoppningsvis besök på Öppna Förskolan nere på stan med Anna och Leon, om nu inte Iris får några men av sprutan...
Full fart och förhoppningsvis ska jag även hinna träna lite däremellan, det är ju så roligt att ha kommit igång nu igen!

Nu ska jag se om krakel spektakel vaknar där hon ligger i vagnen eller inte.... Eller, Therese Alshammar kanske man ska kalla henne efter simningen...

Dagens middag: Kycklingklubbar med egengjord klyftpotatis och lök och vitlöksgegga

Inga kommentarer: