lördag 15 november 2008

Lördag


I går slutade jag jobba, slutade jobba på en sisådär 10-11 månader... Det kändes skumt och konstigt, jag har allid gillat att jobba och på måndag ska jag bara stanna hemma!
Officiellt har jag semester i två veckor, 10 sköna välbehövliga semesterdagar då jag bara ska lata mig, eller?
Vad 17 ska jag nu göra på dagarna... Jag har ju definitivt inte ro i kroppen att bara vara hemma. Så, det får bli att ta dagen lite som den kommer. Har faktiskt t o m jobbgrejer inplanerade, kanske lite träning och såklart långa promenader med Albin. Har gått med i en bokklubb i dag också, så jag har en massa mysig läsning framför mig... Och så kanske jag ska börja varva ner? Det kanske finns en mening med att Barnmorskan säger att man ska vila sista veckorna?
Jo, klipptid är inbokad, 2 jobblunchen och ett budget-jobb-grej, sedan kan Liten få komma...

I dag tog hela familjen sovmorgon! Jag sov ända till strax innan 09:00, kommer inte ihåg när jag sov så länge sist! Lång frukost, mys och sedan gick vi en sväng på stan. Ska till veckan inventera vad för slags barnkläder vi har och därefter komplettera. Barnkläderna på Lindex i storlek 50 känns väldigt stora när man lägger dem mot magen...
Skogspromenad med Albin och C, härligt väder men t o m C klagade på att jag gick långsamt i dag. Något tynger ner, en konstig känsla som jag försökte förklara men jag tror inte att jag fick till det då C tittade på mig som om jag var helt ding... Det tynger ner i alla fall, det trycker på om man säger så!

Vattenmassage på Sportlife Rollsbo, sköna avkopplande minutrar där ryggslutet verkligen fick vila. Undrar varför de inte har vattenmassage på förlossningen?

Nu under eftermiddagen har vi bakat Lussekatter, verkligen jättegott! Har längtat lussekatter nu en tid och eftersom vi ska ta det lugnt nu och hålla oss lite hemma så passade det bra idag.
Supergott!

Inga kommentarer: