fredag 14 november 2008

BM 13 nov

Besök hos BM igår, träffade den nya barnmorskan, som var dubbelbokad så jag fick ännu en gång en ny, en barnmorske-elev som slutar i morgon... Känns sådär att man blir slussad fram och tillbaka hela tiden och inte har en aning vem det är egentligen är man träffar. Förtroendeingivande - not!

Vikten är fortfarande upp 8 kg totalt sedan jag blev med barn.
SF-mått: 32 cm
Barnets hjärtljud: 150
Blodvärde: 131 (jippiii - nu slipper jag äta järntabletter då 131 är skyhögt, typ!)
Blodtryck: 110/60

Huvudet ligger nedåt, men är inte fixerat! Vad betyder det? Tänk om man hade förtroende för någon där så man kunde fråga...
Nästa besök är på tisdag, sista veckorna ska man dit ofta, undrar vem jag får träffa då?!?

Vi bokade bara in två besök till, ett på tisdag och ett veckan därpå, för sedan har jag verkligen tänkt att den ska ploppa ut! Jag har hela tiden sagt att den 25 november är ett ypperligt datum att födas på. Inte bara för att min gamle vän Kalle R fyller år då, det är ju även Katarina dagen samt en månad kvar till jul... Jag vill för allt i världen inte gå över tiden, jag vet att jag låter egoistisk när jag säger att jag (vi såklart, sorry Christian) har väntat länge nog nu...

Har läst att Hallonbladste kan sätta fart på det hela och jag får nog kolla runt om det finns i Kungälv, man kan ju alltid prova!

Inga kommentarer: