torsdag 29 oktober 2009

Instruktörsbiten

Det går bra på mina gym just nu. Efter en lång svacka så känns det fantastiskt roligt att instruera igen, det är roligt på ett helt nytt sätt. Jag tar det inte längre för givet, utan något jag får kämpa för och jag ställer höga krav på mig själv.
Jag har varit på så många klasser med urusla instruktörer, instruktörer som verkligen inte levererat och jag vill för allt i världen inte bli en sådan. Jag försöker numera att alltid hitta något nytt att tänka på, något nytt att fokusera på.
Nu undrar ni vad som egentligen utmärker en dålig instruktör, men jag tror att det handlar om en helhet. Allt från instruktören kliver in i salen tills det är över. Ibland verkar det även bli bra, som om man går på en cykelklass och instruktören spelar en bra uppvärmningslåt - och så fel det kan bli därefter...
Tidigare på mina cykelklasser har jag haft med musik jag tyckt varit "halvbra" - those days are gone! Ska jag leverera topp-klasser så ska jag banne mig bara ha topp-musik också, som jag tror på.
Jag vill förmedla känslor och glädje, jag vill att mina deltagare ska känna att de verkligen uträttat något bra och att ALLA mina deltagare får sina mål med dagens klass uppfyllda.
Jag ställer höga krav på mig själv, och jag vet att jag därmed blivit en betydligt bättre instruktör.

Nu längtar jag tills Sportlife Nödinge öppnar, och jag längtar redan till min nästa klass.

3 kommentarer:

Jennie sa...

Du levererade verkligen igår! Vilken energi! Känner träningsvärken komma krypande...Härligt! Kram J

Kattis sa...

TACK Jennie!!!!!! Och Tack för att du hänger med! Jag hoppas att vi snart kan vara kollegor...
Kram - vi ses i eftermiddag

TesseT sa...

Härligt att du är så motiverad. Du har ju en lång erfarenhet me dig dessutom!