lördag 24 oktober 2009

24timmarscyklingen

Sportlife (träningskedjan där jag arbetar) anordnar idag ett evenemang som heter Rosabandets 24-timmarsspinningen och idag klockan 13 tänkte jag göra ett besök.
Rätt bra idé bakom det här, man kan anmäla sig i lag alternativt komma dit och köra enstaka timmar. Alla pengar går oavkortat till Rosabandetinsamlingarna! De har i år lyckats få ihop grymma instruktörer och ju mer jag tänker på det, desto fler klasser vill jag gå på...
Min favoritinstruktör Jim Berg kör ett gäng klasser som jag skulle vilja gå på, Jimmy Lundqvist likaså, sedan är det ju bara roligt att gå på andra instruktörers klasser och få inspiration.
Hm, undrar hur jag ska lägga fram det här för Christian... Skämdes nästan när jag frågade om jag fick gå på en klass... Det har blivit lite mycket träning den senaste tiden, fast egentligen borde han ju inte bli arg, för jag får ju faktiskt betalt för det här, eller, inte i dag men annars...
Idag ska jag cykla för en kille som heter Emil Forss och skall tydligen vara väldigt duktig. Har aldrig cyklat för honom förut, men jag ser fram emot att se vad han går för.
Vidare så kan man även få massage, delta på andra klasser, det finns rosa fika att köpa och så vidare...
När man ändå är där så kan man ju egentligen lika gärna köra en klass till, eller varför inte två, eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att team duo Kungälv kom! Tack för stödet under klassen!

Kattis sa...

Såklart, det var en gryyym klass!
Tack för inspirationen!
Ska skriva om ditt pass, promise!
Kram

Jennie sa...

Hej Kattis!
Ser att du har häng på några biljetter hos Jim, håller alla tummar! Och när man hittar barnvakt så väljer man helt egen tid till träning, eller hur :)
Höres!
//Jennie