måndag 27 juli 2009

Måndag

Regn regn regn - fy tusan!
Smarrig lunch inne hos grannarna, stekt fisk är fantastiskt! Både jag och Iris åt och mer än mätta. Så fantastiskt gott!

Dagens träning: 20 min på cybex-maskinen och 60 min Body Balance. Jag gillar Body Balance, dock har jag liite svårt att koncentera mig när man måste vara lugn. Jag har lite svårt för det där med ljupa andetag under en längre tid, känner mig nästan yr och som om jag hyperventilerar.
Instruktören: Andas ljupa lugna andetag. Såja, andas in... och andas ut!
Och shit som jag andas, in, ut, in och ut.
Sedan kan jag inte riktigt slappna av, jag blir fnissig hela jag. Kan bero på att jag inte riktigt behärskar Body Balance (än, skam den som ger sig!).
Ett exempel: Under nervarvningen så är det några minuter när man bara ska sitta och blunda. Då MÅSTE jag titta om det är någon mer än jag som fuskar just då... Skärpning Vallström, fokusera istället. Kanske är det just MER body balance som behövs i min kropp. Att verkligen komma ner i varv?

Dagens middag: Spagetti carbonara

Dagens tips: Glöm inte regnskyddet till barnvagnen 7 mil från vagnen när det hällregnar, dumt. Dessutom ser det lite zigenaraktigt ur att ha två regnjackor hängandes över vagnen... Tack igen Jennie för lån av regnskydd till vagnen. I morgon är det jag som åker och köper ett nytt, som alltid skall vara i/på vagnen.

Dagens födelsedagsbarn: Lillebror - Grattis!!!

Inga kommentarer: