tisdag 26 maj 2009

Sömntuta

I dag är förkylningen bättre. Kvällen igår var dock jobbig, det såg nästan ut som om hon hade lite ont i ena örat, och jag gav henne lite barn-alvedon. Hon sov sedan från klockan 22 till 06 i morse, för att äta och byta blöja innan hon somnade om och sov till inte mindre än 10:30...
Efter två jobbiga nätter så var det helt fantastiskt att få sova så länge.
Dessutom sov hon länge i dag mitt på dagen, och gissa vad, hon sover nu också... Det är bra att sova, då sover man bort förkylningen. Därför har jag en liten strimla hopp om att vi kan gå på Föräldraträffen i morgon och träffa Malte, Albin, August och de andra killarna! (Ja, det är bara killar i Iris grupp, gissa om hon njuter...)

Dagen har tillbringats hemma. Har bakat en kaka som jag tänkte åka med till Alexander Boij som har börjat jobba i krokarna, om jag smörar lite för honom så kan jag, Iris och Albin åka med honom hem till Sveg då och då, då han ändå pendlar Sveg-Kungälv varje söndag och torsdag. Så, kaka är bakad till honom och så snart han kommer från jobbet skulle han ringa! Sedan har det fikats hemma hos Jennie och Isak. Ikväll bär det iväg till Sportlife för att ha pass, och därefter skall jag åka till Lysegården och hämta skruttan då hon hänger med pappa på Kick-off med hans jobb...

Nu vaknar hon!!!

Inga kommentarer: