måndag 4 maj 2009

Argbiggan

Jag har haft en väldigt glad bebis från dag 1, och jag har även haft en bebis som sovit nästan löjligt bra. Inte i natt. Klockan 03 i morse vaknade hon och skrek, inte till en början, hon började skrika när hon hade ätit klart och fått en torr blöja, sedan slutade hon inte skrika...
Emellanåt somnade hon i min famn för att så fort jag rörde på mig börja om på nytt. Hon verkade inte ha ont någonstans utan skrek bara... Klockan 06:15, strax innan C skulle gå upp så tappade jag upp ett bad till henne och då var det som om hela hon slappnade av. Nöjd låg hon där och myste och när jag lyfte upp henne från det varma vattnet så somnade hon inlindad i handduken. På med blöja och mysig body därefter somnade vi om, båda två, i min säng under mitt täcke.
I dag har hon sovit i princip hela dagen, var vaken en sväng när tremänningen Julia och hennes mamma hälsade på och hann även med att kladda med palsternackan, men sedan har hon sovit...

Ikväll ska jag iväg och boxas! Det brukar alltid annars vara Christian som sticker iväg och boxas på måndagarna men eftersom han är krasslig så sticker jag iväg istället... Jag tycker att det är löjligt roligt att boxas, och har saknat att vara deltagare och bli riktigt trött... Tonight is the night!

Dagens middag blir hemmagjorda köttbullar men hemmagjord brunsås och pressad potatis - så gott!

Hoppas att natten blir lugnare och att det blir mer sömn i natt, eller som Christian sa häromdagen när han var uppe med Iris (en kvart kanske) häromnatten: Jag förstår inte hur du orkar, jag är helt förstörd.... Och ändå sover jag oftast hela nätterna!
Han skulle bara veta han!

Inga kommentarer: