onsdag 26 augusti 2009

Tacopaj

Idag har vi tillbringat hela dagen hos Linda och Ida i Bohus.
Iris lyste hela hon när hon fick träffa sin simis-kompis och som en liten bonus var även snyggingen Rasmus där.
Som virvelvindar plöjde de små fram och Iris fullkomligt strålade över Idas alla roliga leksaker.
Men, bäst av allt, tror jag hon tyckte att Lindas goda tacopaj var. Som hon slukade den...
Jag börjar tro att barnmat, burkmat ni vet, inte är Iris grej. Nu ikväll har hon fått först burkmat som hon ratade och sedan fick hon äta svampomelett med mig som var en höjdare. Kvällens dessert blev kiwi och vindruvor.
Kan man låta så små barn äta vanlig mat, eller är man en dålig mamma då?
Jag menar, hon tycker tydligen att våran mat är betydligt godare än det där som finns i glasburkarna...

I morgon äts det hemmagjorde köttbullar på Grepvägen och då får hon absolut äta våran "vuxen-mat".

Tack Linda för en mysig dag!

Tack Jennie för en välbehövlig kvällspromenad!

2 kommentarer:

Lillebror/morbror sa...

Klart flickebarnet ska äta riktig mat!!!

sara sa...

Ja, klart hon ska ata riktig mat! jag gor egen mat till Yko nu :), idag blev det "parsnip & butternut squash" puree (hur stavar man det?..),mums vad det var gott! hoppas ni har det fint pa Rhodos!