måndag 24 augusti 2009

Summer of 69

På min cykelklass, så har jag just nu en riktigt grym remix av Bryan Adams gamla dänga "Summer of 69". Jag tycker mig kunna texten såhär hyfsat bra, men gissa om Christian fick sig ett gott skratt idag...

VI sitter och lyssnar lite slött på cykelskivan så att jag är förberedd i morgon:
Jag: Åh, hör du vilken låt det är?
C: (Lyssnar) Nä...
Jag: (I takt med musiken, precis 8 takter innan Bryan börjar sjunga) I´ve got my first real sex-dream...
Då brister det för Christian, sex-dream, han höll på att dö... Tydligen var det något om en sex-strängad gitarr och jag har ALLTID trott att han sjungit sex-dream, och att hela låten speglade på en gammal sommar när allt var magiskt... Vilken tuuur att jag inte sjungit just den raden högt för mina deltagare på cykel, vilken tur!
Men erkänn att min version var bättre?!

Inga kommentarer: