måndag 27 oktober 2008

Snorig måndag

Helgen gick som vanligt alllllldeles för fort, men den har varit rätt mysig...
Dock hade väl min status kunnat vara bättre då jag varit och är rejält hänging. Dock är jag i dag feberfri men riktigt riktigt snorig och hostig!
Vi har fått mycket gjort där hemma i helgen, och tur är väl det, helgerna som är kvar innan någon efterlängtad kommer är faktiskt inte många nu när man tänker efter!
Vi har röjt i förrådet, slängt och städat och hela två vänder på tippen blev det. Men nu kan jag stoltsera med att jag lätt har det finaste förrådet på hela Grepvägen, i alla fall ett tag...
Känns skönt även att ha plockat in grillen och dylikt som hitills stått utomhus, nu är sommaren verkligen ett minne blott, men det är lätt att plocka fram om man nu skulle få för sig att grilla i vinter!
Lördagkväll tillbringades hos svåger N och hans A, med hela våra gemensamma släkter. Mysigt, god mat och många skratt - det vill vi gärna göra om igen!
Igår var vi på IKEA, jag som älskar att gå runt på IKEA, känna, titta, få inspiratation ville mest få det avklarat igår. Inte fanns det allt jag ville ha heller... Men det mesta vi var på jakt efter fick vi tag på och nu är i princip barnrummet och toaletten med skötbord klart!
Lite annorlunda än vad vi tänkt oss, men det blev riktigt bra... Som sagt, snart är vi klara för vad som komma skall.

Vad har vi kvar:

Till helgen skall SAMTLIGA julklappar inhandlas - så hör du till kategorien som brukar få julklappar så skall önskelista lämnas senast fredag, annars är det kört!

Några fler barnkläder skall inhandlas - det mesta hänger på torklinan och skall bara vikas och läggas i den nya fiiiina byrån.

Vardagsrumsmatta skall inhandlas!

Vi börjar bli klara nu... Hade en lång lista i kalendern, men det mesta börjar bli avbockat nu!
Nu skall jag bara bli kvitt förkylningen och bara njuta av de här sista veckorna...

Inga kommentarer: