lördag 26 september 2009

My life would suck without you

I morgon har vi träningsdag på Sportlife Kungälv Centrum.
Jag känner mig inte direkt laddad, trots att jag brukar älska sånna här tillställningarna när man får träna och träffa vänner. Jag vet inte, någon konstig känsla som ligger över mig.
I morgon skall vi träna och utvärdera varandra, och jag ska köra en låt på cykel och för att jag helt enkelt har brist på fantasti så väljer jag en gammal som jag en gång i tiden har tyckt om att instruera, nämligen Kelly Clarkssons "My life would suck without you".
Tempot är rätt högt, två refränger som går ungefär likadant där man antingen 1) kan välja att köra sittande snabb raksträcka eller 2) stående sprint!
I morgon väljer jag nog att köra i de två första refrängerna sittande snabb raksträcka med motstånd på för att skapa nyp, darrningar och skak i benen, därefter sitt upp, rulla axlarna, torka händerna - GO GO GO! Stående lätt klättring upp mot högre höjder...!
Jisses, kanske måste jag fundera lite över min roll som instruktör?
Ge mig inspiration, motivation och ge mig en nytänding, jag kan inte ens hitta en enda ny låt!

I dag har jag varit på en gryyyym föreläsning och cykelklass med den alltid lika ödmjuka och sympatiska Jim Berg, jag håller fast vid att han är en fantastisk människa, instruktör och föreläsare! Thank god att Sportlife varit smarta och rekryterat över honom från konkurrenten.
Ser verkligen fram emot att gå på fler klasser med honom!

Inga kommentarer: