söndag 27 september 2009

Instruktörsrollen

Som jag skrev förut så funderar jag på min roll som instruktör, och jag funderar fortfarande.
Jag vet att jag är duktig, att jag drar många deltagare på mina klasser.
Däremot funderar jag på vad jag kan göra för att utvecklas, vad är nästa steg?
Jag vet inte om jag får den stöttning som jag kanske så väl behöver nu, men ser jag till mig själv så vet jag inte om jag stöttar andra instruktörer som kanske känner likadant?
Vad kan jag göra för att ytterligare utvecklas?
Som det är nu är det nästintill omöjligt att få extraklasser, så möjligheten att träffa "andra" deltagare och få feedback från dem är nästintill lika med noll.
Vad är nästa steg? Hur skall jag gå vidare?
Många timmar läggs just nu på dessa frågor, hur kommer jag vidare. Jag vet inte ens vart jag vill, men vidare på något sätt måste jag.

Det känns lite just nu som ett vägskäl. På många sätt är jag/vi vid ett vägskäl i livet och vi vet inte riktigt vart vi ska gå åt för håll. Höger, vänster eller kanske backa?

Jag älskar min roll som instruktör, jag brinner såå starkt för detta och jag hoppas att jag kan förmedla detta varje gång jag har på mig min instruktörsväst. Varje gång, det är vad deltagarna har betalat för. Annars har jag inget på gymet att göra.
Längtan nu är nog bara att ta ett steg ytterligare. Men vart?

Inga kommentarer: