fredag 27 februari 2009

Pizzan...

Vanligtvis äter jag ALDRIG pizza, i princip never ever (ja, förutom när jag tappade hela saltkaret i köttfärssåsen det vill säga) men när jag kommer till Sveg så kan jag riktigt längta en pizza från Knuten, där jag är alldeles övertygad om att de har Sveriges bästa pizza. Faktiskt så har jag nästan ätit tre pizzor därifrån under den här månaden jag varit hemma. I alla fall så är jag hemma själv med Iris och alla hundarna i kväll, Christian är på skidlärarfest på Skalet (tradition att det är skidlärarfest på fredagen vecka 9) och mamma och pappa är hos goda vänner på middag. Jag har det riktigt lugnt just nu, hundarna sover och Iris sover i sin nya pyjamas.
I alla fall så bestämde jag mig för att äta pizza till middag, för hur kul är det att laga mat till en person? Pizzan kommer, Iris ligger och sover och jag sätter mig för att äta och hinner sånär börja på ena kanten då Iris vaknar och skriker. Jag skyndar till henne och blir borta några minutrar... När jag kommer tillbaka så möts jag av en jack russell-tjej på köksbordet som ätit upp det mesta av fyllningen på min pizza....

Inga kommentarer: