fredag 23 januari 2009

EGO

Jag är en ego människa - några gånger i veckan tar jag faktiskt på mig mina träningskläder, väskan över armen och sticker och tränar. Närmare bestämt minst två gånger i veckan lämnar jag min dotter hemma med hennes far och njuter av att komma iväg alldeles själv... Jag vet att folk säger att "det är för tidigt att börja träna", "hur klarar sig Iris nu när du är borta?"
Sanningen är den att Iris har det alldeles utmärkt hemma med sin far, han är precis lika lämpad att ta hand om henne som jag är. Vad gäller kroppen så är den helt läkt och bara skriker att få komma igång med träningen. Dessutom ser jag alltid till att hon är nyammad när jag sticker iväg, och har givetvis mobilen med mig. Personalen på gymet är informerade att Christian kanske ringer och då är det bara att sticka, jag är hemma på 10 minuter.
Vad gäller kroppen så har jag verkligen fått erfara att muskler är färskvara, tänk vad de kan "förtvina" på några veckor, men snart så!

Jag njuuuuter att tiden jag får komma ut, själv, och bara tänka på mig själv! Då är jag inte bara mamma, jag är även personen Kattis, och jag kan rekommendera denna Ego-tid till alla mammor där ute! Gör något för din egen skull!

Egna pass ska jag ha efter vecka 11 då vi är hemma igen efter långturen till Sveg - då skall det tränas på allvar och jag kommer att få tillbaka mina gamla pass - känns ljuvligt!

Så, mammor, jag säger det igen, se till att få lite ego-tid du också!

Inga kommentarer: