söndag 7 juni 2009

Helgen

Lugn helg hemma på Grepvägen.
Fikade med fina flickorna Helena och Julia i fredags och tittade på alla underbara studenter. Lördagen tillbringades med Iris då Christian jobbade hela dagen och på kvällen kom Nicke och Anna på mat, öl, fotboll och sällskapsspel. Då man inte är van att vara vaken till 02:30 på nätterna så tänkte jag när Iris vaknade 05:00 (typiskt hon som sovit hela nätter så länge) skjuta mig, när hon sen vaknade klockan 06:00 tänkte jag hänga mig och när hon sedan vaknade på riktigt 08:30 så lämnade jag helt enkelt över henne till hennes pappa. Har kännt mig nästan bakis (nej, jag drack inget i går) hela dagen i dag, alldeles vimmelkantig....
Idag har vi röstat och sedan har Christian spelat golf hela hela dagen så jag och Iris har lagat mat, myst, promenerat och träffat svärmor och svärfar.
Eftersom Albin är uppe i Härjedalen tycker jag att det är sjukt tråkigt att vara ute och gå, det saknas någon...

Veckan som kommer:
Måndag: Träffa barnläkaren för 6-månaderskontroll - träning: Cykelklass klockan 18:50
Tisdag: Fika hos oss med simis-tjejerna Ida, Maja och Elsa - träning: Bp plus utvärdering 17:00
Onsdag: Åka till Åbybadet med Jennie och Isak - träning: S-core kvartal klockan 18:10

NÄR SKA JAG HINNA SPRINGA? Dags för hårdträning nu på den fronten. Sprang ner till ICA Maxi i fredags och det kändes faktiskt helt ok, men just nu springer jag alldeles för sällan... Skärpning!

På torsdag åker jag och skruttan till Sveg!

Nu ska jag gå och lägga mig! Christian lovade att han skulle ligga vaken och vänta på mig, och om han gör det så har jag lovat att blondera mig i morgon. Med andra ord, det finns inte en chans att han är vaken just nu, för då ligger jag risigt till...

By the way så "snodde" jag ihop en sats Tryffel i går, glömde att köpa efterrätt och rackarns vad goda de blev! Superenkelt och supergott...

1 kommentar:

Mathilda Blomdahl sa...

Är du kvar nästa onsdag? Vi ska ha knytis på öppna förskolan då. Eller ännu bättre!! Du kan gå med oss på tisdag morgon i elljusspåret. Men bara om du lovar att vara snäll mot oss.....;)